"A Duna nem csupán Európa legnagyobb folyója, de Magyarország egyik legfontosabb természeti erőforrását is jelenti. Vizes élőhelyeinek és ártereinek jobb állapotba hozásával az itt élő lakosság is tisztább, egészségesebb vízhez jut. A WWF célja a teljes régióban az, hogy a természetes állapotok javításával a helyi közösségek számára élhető és fenntartható társadalmi és gazdasági helyzetet teremtsen" - jelentette ki Sipos Katalin, a WWF Magyarország igazgatója.

Az elmúlt 150 év emberi beavatkozásainak köszönhetően a Duna ártereinek és vizes élőhelyeinek mintegy 80 százalékát elvesztette. A folyamat következménye a megcsappant hal- és vadállomány mellett az is, hogy jelentősen romlott a folyó vízminősége. Emellett, a lecsökkent méretű ártér már nem képes az áradások vizét biztonságosan befogadni és megőrizni a szárazabb időszakokra.

A WWF és a Coca-Cola Alapítvány (TCCC) Élő Dunáért kötött partnersége közvetlenül járul hozzá a dunamenti országok területén mintegy 151, 3 km ártér és vizes élőhely rehabilitációjához 2021-ig. Az ambíciózus program célja 12 millió m-nyi vízmegtartó kapacitás helyreállítása, ami mintegy 4800 olimpiai úszómedence kapacitásával egyenértékű. Az Ausztriát, Magyarországot, Horvátországot, Szerbiát és Bulgáriát érintő egyedülálló vállalkozást a TCCC 4.4 millió dolláros alapja támogatja.

A frissen közreadott eredmények szerint a partnerség keretein belül Ausztriában sikerült helyreállítani az egyik utolsó szikes tavat a Neusiedler See közelében. Horvátországban és Magyarországon a Duna vízgyűjtő területén, a Drávánál folynak jelenleg is, egy-egy LIFE projekt keretében az élőhely-rehabilitációs folyamatok. Szerbiában szintén dolgoznak a Siroki Rit vizes élőhelyének helyreállításán, míg Bulgáriában és Romániában az együttműködés az Alsó Dunai Ökológiai folyosó területére fókuszál majd.

"A víz ökoszisztémánk alapja, vízkészleteink védelme közös feladatunk. Ezt felismerve, a Coca-Cola Magyarország amellett, hogy az elmúlt 8 évben közel 150 millió forinttal támogatta a Duna menti vizes élőhelyek megóvását, folyamatosan csökkenti vízfelhasználását is.  A vállalat 2010-2014 között 8 százalékkal csökkentette az egy liter késztermék előállításához szükséges víz mennyiségét, 2020-ra pedig 20,5 százalék csökkentést tűztek ki célul, ami 1,61 liter víz / gyártott termék liter vízfelhasználást jelent" - közölte Tóth Valentin a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója.