Az önkormányzatok honlapjait a hatályos törvények alapján összeállított szempontok szerint vizsgálták. Többek között rákérdeztek arra, hogy találhatóak-e a honlapon közbeszerzési szerződések, jegyzőkönyvek a testületi ülésekről, de az átláthatóságra vonatkozó kérdéseket is feltettek, például hogy milyen nyelven érhető el a honlap, vagy van-e rajta oldaltérkép. 

A képviselő-testületek előzetes napirendjének nyilvánosságra hozását a törvény írja elő, de gyakorlati szempontból sem elhanyagolható ez az információ. Az érdeklődő állampolgár ugyanis a napirendek előzetes ismeretében dönthet részvételi szándékáról. Az önkormányzatok előzetes napirendjének közlésével bizonyítja előtervezésének szándékát, amely fontos meghatározója az átláthatóságnak. A kutatók 2013-ban még csak a városi weblapok 10 százalékán találták meg az előzetes napirendeket, a tavalyi évben már 29 százalékukon - de a javuló tendencia mellett még mindig a magyar városok 71 százaléka megszegi a törvényt.

A CRCB megjegyzi, az átlátható működés szempontjából fontos, hogy az adott honlapot mennyire felhasználóbarát módon szerkesztik. Tavaly már több honlapon volt található akadálymentesített verzió, oldaltérkép és keresőmotor, mint korábban, viszont az idegen nyelveken való elérhetőség mértéke még csökkent is 2013-hoz képest.

A Korrupciókutató Központ véleménye szerint az, hogy maguk a magyar városi önkormányzatok nem tartják be a rájuk vonatkozó törvényeket, negatív hatással bír az állampolgárok és a vállalatok törvénytisztelő magatartására: ha maguk a közintézmények szegik meg a törvényeket, ez növeli a törvényszegő magatartás elfogadottságát az utóbbiaknál is, és végső soron hozzájárul a társadalmi bizalom csökkenéséhez, amiből következően pedig társadalmi jóléti veszteségekhez vezet.

A városok sorrendjét a pontos mutatókkal itt találhatók, egy pdf fájlban.